08 april 2008

Mangochutney

Jag och Tone minns fredagskvällen, scenen tar plats före klubben men efter Long Island Ice Tea:

TONE Min telefon går inte att ladda. Det är mangochutney i hålet.
ROBERT Mangochutney?
TONE Ja eftersom du lade den i chutneyn.
ROBERT Ja just det. Jag lade den inte i chutneyn.
TONE Jo det gjorde du.
ROBERT Man kan också se det som att det var du som lade den där.
TONE Man kan också se det som att det var du som lade den där.
ROBERT Allt jag gjorde var att jag byggde en skulptur genom att balansera din telefon på en ölflaska. Jag kallade den "Fylle-SMS". Du välte ned den i chutneyn.
TONE Man kan också se det som att det var ditt fel. Sen slickade du på telefonen.
ROBERT Man kan också se det som att jag inte fick slicka tillräckligt länge på telefonen för då hade chutneyn varit borta.
TONE Okej det här är inte ett samtal. (Lägger på)

3 kommentarer:

Hanin goes to Lebanon sa...

Mycket roligt!

Johan C. Svensson sa...

Å herregud. Är det till denna intellektuella högborg jag ämnar åka nästa helg? Fantastiskt. Ladda med mangochutney!

Anonym sa...

Det jag undrar är hur konversationen kan återges så exakt - vem kommer ihåg exakt vad man sa? Men det ser inte skrivet ut, så misstanken råder att någon har spelat in det här och skrivit ut det ordagrant. Vem? Hur?